Fashion

recent

Düşlerin ve Çılgınlığın Krallığı: Bir Hayao Miyazaki ve Studio Ghibli Belgeseli

Animasyon filmlere bayıldığımı artık sağır sultan bile duymuştur eminim. Hayao Miyazaki de en mükemmel bulduğum animasyon filmlerine imza atan kişilerin başında geliyor. Geçen gün izlediğim belgeselde de bu büyük ustanın emeklilik sürecinde yaşadıklarına tanık olurken, Studio Ghibli'nin koridorlarında dolaşma imkânı buluyorsunuz.

hayao-miyazaki

Hayao Miyazaki'yi tanıyanlar kimler? Ruhların Kaçışı desem? Ponyo, Rüzgarlı Vadi, Gökteki Kale... Birçok önemli ve izlerken insanları başka dünyalara alıp götüren bu ustanın hayatına biraz daha yakından bakmak, onu tanımak isteyenler 2013 yapımı "Düşlerin ve Çılgınlığın Krallığı" (Yume to kyôki no ôkoku - The Kingdom of Dreams and Madness) belgeselini izlesin derim.

hayao-miyazaki

duslerin-ve-cilginligin-kralliginHayao Miyazaki'nin hayatına çocukluktan emekliliğe kadar uzanan sürede bakmak yerine Studio Ghibli ekseninde emeklilik dönemi ve son filmim dediği Rüzgarlı Vadi'nin yapım aşamaları üzerinden anlatan film, merak edilen birçok noktayı da izleyicisiyle paylaşıyor. Miyazaki'nin nasıl bir insan olduğu, arkadaşlıkları, Studio Ghibli'yi kurma süreci, savaş karşıtlığı ve siyaset hakkındaki görüşleri gibi birçok nokta filmde işlenmiş. Normalde izleyip geçtiğimiz bir animasyon filminin aslında ne kadar zor süreçlerden geçerek oluştuğunu da yine şahit oluyorsunuz. Miyazaki'nin en sevmediğim özelliği ise fazla sigara içiyor oluşuydu. Ancak bunca sigara içmesine ve geçkin yaşına rağmen yaşından fazlasıyla genç ve dinç göründüğünü de belirtmiş olayım.

Hep Miyazaki diyorum ama aslında belgeselde onunla birlikte yer alan en iyi iki dostunu da atlamış olmak istemem. Bunlardan ilki birçok filminin yapımcısı olan Toshio Suzuki, diğeri ise Hayao Miyazaki'yi keşfeden isim, çocukluğumuzun çizgi filmi Heidi'ye ve benim bayıldığım, izlerken ağladığım animasyon filmi olan, 1988 yapımı Ateşböceklerinin Mezarı'na imza atan Isao Takahata. Zaten belgeselin afişinde de bu üç ismi yan yana otururken görüyoruz.

hayao-miyazaki-studio-ghibli

Studio Ghibli'nin koridorlarında dolaşmak, Rüzgar Yükseliyor'un nasıl yapıldığını ve Hayao Miyazaki gibi bir ustanın emeklilik sürecini merak edenler bu belgesel filmi mutlaka izlesin derim.

4 yorum

  1. Miyazaki'yi tanımayan, onu geçtim sevmeyen var mıdır acaba çok merak ediyorum. Sevmeyen varsa zaten o kişiyle tanışmayayım :D Rüzgar Yükseliyor benim en sevdiğim filmlerinden biriydi. Prenses Mononoke'yle yarışır hatta.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vardır vardır. :D Konuşmuştuk zaten, ben bayılmadım pek. :DD

      Sil
  2. Bir Miyazaki hayranı olarak bu belgeseli nasıl atlamışım şaşırdım, paylaşımınız için çok teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de izlemek için geç kaldım biraz. İyi seyirler size. ;))

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.